donderdag 16 juli 2015

Ik ga op vakantie en neem mee...

Ik ben een lijstjesmadame... mijn man zegt dat een daguitstap met mij meer lijkt op een militaire operatie met mijn checklist en strikte planning, maar eigenlijk vind ik lijstjes niet alleen heel erg nuttig maar ook gewoon leuk om te maken. Dus dit jaar maak ik voor ons weekje vakantie naar Gelderland een extra lijstje om de me-time die ik hoop te hebben creatief en leuk te kunnen invullen.


1. Haakgerief

Mijn naaimachine gaat niet mee op vakantie... een weekje zonder doet misschien ook deugd. En het geeft me ook de mogelijkheid om toch nog eens een deftige poging tot haken te doen. Extra plus, mijn zus met wat meer haakervaring gaat mee op vakantie en zal me dus wat technieken kunnen aanleren!

2. Kleurpotloden

Ook ik ben mee op de kar gesprongen van het kleuren. Het is iets dat me 's avonds helpt om te ontspannen en niet meer teveel bezig te zijn met de kleine en grote zorgen in mijn hoofd. De focus is dan eventjes puur op de tekening die ik inkleur... Voor mijn verjaardag heb ik verschillende kleurboeken gekregen, dus eentje gaat zeker mee in het koffer!

3. Pen & papier

Het is geen verrassing voor jullie dat ik graag schrijf, maar ik hou echt enorm veel van ouderwetse post. Zelf brieven schrijven vind ik heerlijk, omdat ik dan echt de tijd neem om heel gericht aan één persoon te schrijven en er hopelijk voor te zorgen dat die vriendin geniet van mijn briefje of kaartje. Op vakantie schrijven heeft dan nog net iets extra's, dus dat schrijfgerief moet mee!

4. Flow vakantieboek

Ik ben een fan van Flow en het vakantieboek heb ik hier al een tijdje klaar liggen, leuk om er af en toe wat in te lezen en vooral bezig te zijn met het vakantiedagboek. Er staan 21 dagen in terwijl ik maar 7 dagen weg ben, dus ik mag eigenlijk 3 dagen invullen elke dag ;)

5. Geen vakantie zonder boeken

Voor het eerst met een e-reader, waardoor ik wat extra plaats krijg in mijn koffer voor andere dingen... en het voordeel dat ik ter plaatse nog kan kiezen wat er precies gelezen kan worden. Reminder: batterij opladen!


Wat neem jij mee op vakantie of waar neem je dan wel de tijd voor? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten