dinsdag 4 augustus 2015

1000-vragen challenge: week 7


Sinds de trekking vrijdag ben ik vaak aan't nadenken geweest hoe ik de vraag van deze week zou beantwoorden. Denken, piekeren, overdenken, ... het is iets waar ik veel te veel tijd aan besteed, maar ook nog wel aan andere dingen. Na al dat nadenken begon mijn antwoord toch wel wat vorm te krijgen en wilde ik beginnen schrijven.... en toen zag ik dat de vraag van de week helemaal niet Vraag nr 2: Waar besteed je teveel aan? is... maar de toch wel gemakkelijke vraag nr 1: "Met wie kun je het best opschieten?" Al dat nadenken voor niets... zoals zo vaak ;)



Er zijn 2 mensen aan wie ik meteen dacht bij deze vraag:

Mijn man met wie ik in de 12 jaar dat we samenzijn maar héél af en toe ruzie heb. Ja hoor, er zijn wel eens spanningen en we zijn het niet altijd eens met elkaar, maar dit leidt zelden tot ruzie. De enkele keren dat het er dan eens tegenzit gaat het meestal om banale dingen die we ook weer heel snel vergeten zijn. Gaan slapen met ruzie hebben we maar één keer gedaan en dat was zo verschrikkelijk dat ik spanningen toch probeer op te lossen wanneer ze zich voordoen.

Op bepaalde vlakken zoals opvoeding, vakantie, budgetbesteding, zitten we helemaal op dezelfde golflengte dus vanzelfsprekend dat je op dat vlak klikt . Op andere vlakken zoals vrijetijdsbesteding zijn we enorm verschillend maar toch zorgt dit zelden voor een botsing. Misschien ook omdat we elkaar ook heel erg de ruimte te laten om te doen wat we graag doen. Manlief haat sauna en wellness, maar hij vindt het prima dat ik daar zeer regelmatig een dagje voor vrij maak met vriendinnen. Zijn passie is muziek dus ik kan hem alleen maar aanmoedigen om mee te doen in projecten en tijd te maken om te componeren. Ook al betekent dat soms dat hij veel weg is en ik alleen thuis ben.

Die balans was er eigenlijk vanaf het begin en dat zorgde voor wederzijds vertrouwen. Frustraties zijn er wel eens, maar dan kan dat ook wel uitgesproken worden. Dus ook al zaag ik wel eens over sokken die ik overal behalve in de wasmand vind en over zijn onvermogen om huistaken te zien, eigenlijk zou ik hem voor geen goud willen missen!

Daarnaast heb ik al bijna 30 jaar een beste vriendin die me aanvaardt met al mijn kuren en gebreken. Op ons eerste gesprek heb ik zelfs niet zo'n goeie indruk gemaakt heeft ze me later verteld (ik was het allang vergeten). We kwamen in het eerste leerjaar bij elkaar in de klas terecht, en onderweg naar huis fietste ik haar voorbij op mijn "grote meisjesfiets". Ik keek eens zeer arrogant naar haar fietsje met dikke bandjes en zei iets in de strekking van "Fiets jij nog op zo'n klein fietsje???!!!" Een goede reden om te beslissen dat je zo iemand niet kan uitstaan, maar uiteindelijk werden we algauw beste maatjes.

In de lagere school waren we bijna nonstop samen en staken we vanalles uit, konden we uren praten en dromen en deelden we een humor die echt niemand begreep. In het middelbaar verloren we elkaar af en toe uit het oog, andere school enzo, maar we wisten nog steeds dat we op elkaar konden rekenen. Ook al zaten we daarna op kot in een andere stad, het contact werd stilaan weer beter, en toen Wendy een halfjaar op Erasmus vertrok, ging ik gezellig met haar vriend op een terrasje uren over haar praten.

Dat onze mannen ook goed met elkaar en met ons kunnen opschieten, maakt het alleen maar beter, maar wat Wendy en ik hebben, is speciaal. Tijdens mijn moeilijke periodes is ze er voor mij, al laat ik dat moeilijk toe en dan wordt ze wel eens boos, maar ook dat hoort bij zo'n oervriendschap. Ik laat haar nooit meer los!

Zin in meer?

Elke week beantwoorden 3 blogsters een vraag uit 1000 vragen aan jezelf van Flow. dat is misschien die van jou als je reageert op dit bericht of dat van de andere blogsters met een getal tussen 1 en 1000. Welke vraag moeten we volgende keer beantwoorden? Geef je getal tussen 1 en 1000 in je reactie. Vragen 1, 45, 912, 291, 399, 458 en 159 zijn al gepasseerd, maar nog genoeg andere opties om uit te kiezen. Reageer wel vóór vrijdag 17u want om 18u wordt beslist welke vraag de dinsdag erna beantwoord wordt.

Lees zeker ook met wie Stephanie en Eefje best kunnen opschieten!

Als je vraag getrokken wordt, mag je zelfs een klein cadeautje verwachten van de blogster(s) die je volgt. Volg je één van ons, betekent dat één cadeautje, volg je ons alledrie, dan krijg je zelfs drie cadeautjes!

Volg Stephanie op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg Eefje op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg mij op Bloglovin en/of Facebook.

2 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n oervriendschap! Ik heb ook een oervriendin, we kennen elkaar al sinds onze geboorte. Geweldige term trouwens, oervriendschap, die neem ik van je over! Bij jou ga ik deze week voor vraag 3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die kwam er gewoon uitgerold maar het bevat heel duidelijk wat ik bedoel :) Fijn dat je ook zo eentje hebt!

      Verwijderen