zondag 16 juli 2017

Alwhales happy ;)

Terwijl er nog een paar andere naaiprojectjes voor mezelf wachten om geblogd te worden - nog wachten op de release of nog een fotoshoot te doen - moest ik dringend aan de slag voor Cas. Hij heeft voldoende kleertjes in het tempo dat ik de was doe, maar met een weekje vakantie in het vooruitzicht mogen daar toch wat outfitjes aan toegevoegd worden.


Trouwens, zo'n baby groeit snel! Zo zijn de romperalls die ik een tijdje geleden maakte nog wel goed om te dragen, maar het zal niet zolang meer duren eer ik ze aan de kant moet leggen... dat blijft toch altijd even slikken, maar het is natuurlijk vooral mooi om te zien hoe hij groeit en verandert. Stilliggen voor de foto's is ook niet meer vanzelfsprekend ;)



Ik maakte dus een nieuw exemplaar, eentje, om eens te kijken hoe de pasvorm was, want voor zo'n zomers pakje heb ik niks aan een maatje te groot. Nog één, maximum twee maanden en we zullen weer in de lange pijpen en mouwtjes gekleed gaan.



Deze keer geen metalen drukknoopjes maar Prym Color Snaps. Het blijft toch altijd een stresserend momentje hier, maar ze zitten mooi en gaan vlotjes open en dicht. Hopelijk blijft dat zo ;)




De pasvorm is precies zoals ik ze wilde hebben. Het pakje zit nu al mooi, maar er is ook nog wat extra ruimte zodat het zeker nog een tijdje kan dienen. Dus nu enkele andere stofjes kiezen uit de voorraad en een beetje bandwerk verzetten ;)


Patroon: Romperalls - Peek-a-Boo Patterns (gratis)
Stof: Infinity Stoffen - Heusden-Zolder

13 opmerkingen:

  1. het is inderdaad een heel mooi modelletje voor cas en met die kleur staat hij ook super

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik zie die kleurtjes ook heel graag bij hem. Mijne man ziet dan weer liever de felle kleurtjes... je kan dus vaak zien wie hem heeft aangekleed ;)

      Verwijderen
  2. Gewoon perfect voor warm weer!
    En op vakantie is een extra outfit geen overbodige luxe, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook! Als ik iets kan vermijden is het wel wassen op vakantie!

      Verwijderen
    2. Allez, mezelf wassen wil ik nog wel doen :D

      Verwijderen
  3. Doe het ventje een zak aan en die is nog schattig! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke combinatie heb je genomen.Het gaat vooruit bij dat manneke,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo snel zo snel... maar 't is een heerlijk mannetje en het is ook zo mooi om te zien dat hij zo verandert...

      Verwijderen
  5. Staat hem super! En alvast fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nog een paar dagen ijverig naaien en we gaan genieten!

      Verwijderen