zondag 1 april 2018

Sew Challenge

Soms vraag ik me toch af wat ik mezelf aandoe ;) Omdat ik een tijdje geleden wel een duwtje in de rug kon gebruiken op vlak van naaien schreef ik me in voor de Sew Challenges die Davina organiseert, meteen voor die van Februari en April. Vandaag mag ik samen met andere blogsters de eerste resultaten tonen voor de April-editie. Ik werd gekoppeld met Runa en moest toch een klein vloekje inslikken bij de eerste van de drie criteria:

1. Twinning: voor jezelf en je man - Als het aan mij lag zou ik het hier niet zo vaak herhalen, maar nee, ik hou echt niet van twinning... dus nee, hier was ik niet zo blij mee ;)
2. Iets Belgisch - Dit vond ik natuurlijk prima! Genoeg mogelijkheden om met Belgische patronen of stofjes te naaien
3. Iets dat je al heel lang wilde gebruiken maar nooit het juiste moment hebt gevonden - Dat is er eentje die ik wel kon gebruiken!



Omdat ik dus echt niet van twinning hou, maar ik ook geen zin heb om tijd en stof te steken in iets dat niet gedragen zal worden, dacht ik meteen in de richting van pyjama's. Maar dat wordt hier eigenlijk ook niet veel gedragen, tenzij 's avonds en 's morgens even. We dragen hier wel graag comfortabele kleding waarmee je nog de deur kan opendoen voor de postbode of de buurman. Dus daar zou ik mee aan de slag gaan. 



Mijn eerste plan was om 2 Rocco sweaters te maken, zowel voor mijn man als voor mezelf, maar omdat ik een beetje later van Inge en Kelli I love Sweaters kreeg voor mijn verjaardag leek het me leuk ook daarmee aan de slag te gaan. De Triko sprak me meteen aan, los en comfy, ideaal om 's avonds in rond te hangen. Het grootste deel ervan maakte ik op de naaidag van Davina maar bij de pasbeurt vond ik de neklijn vooraan toch wat ongemakkelijk trekken. Het stiksel rondom ging er weer uit, ik streek de halslijn vooraan een stuk verder om waardoor het toch al een stuk beter is, maar nog niet helemaal naar mijn zin... Los en comfy is de sweater zeker, misschien zelfs een beetje te want me echt flatteren doet hij niet... waarvoor het dient, blijft het prima, maar moest ik een versie maken die ik ook buitenshuis zou willen dragen zou ik waarschijnlijk toch enkele aanpassingen doen om een meer flatterende look te krijgen.

Voor mijn man bleef ik wel bij het Rocco-plan omdat zijn eerste Rocco echt in de smaak valt en ik mijn patroon al klaar had liggen. Deze keer wel een andere versie, met raglanmouwen en de typische zakken. Ik gebruikte dezelfde stofjes als bij mijn sweater voor de twinning, maar bij hem domineerde de grijze stof en werd het gridstofje enkel voor de mooie Rocco-zakken gebruikt. Dat gridstofje lag hier trouwens al een hele tijd, ik kreeg het van Inge en wilde het al vaak gebruiken maar het kwam er nog niet van en nu was het dus perfect om te voldoen aan het derde criterium.



De sweaters werden stukje bij beetje gemaakt, waarschijnlijk omdat ik toch niet heel erg enthousiast ben over het idee, maar ze zijn wel afgeraakt. Of het voldoende twinning is, ik hoop van wel. Eerlijk gezegd vind ik wel dat ze nog iets missen. Een toffe opdruk zou niet misstaan, maar het ontbreekt me nog aan inspiratie. Misschien komt het ervan, misschien niet. Of ik nog ga meedoen aan de Sew Challenge? Waarschijnlijk wel, maar eerlijk, ik hoop dat ik de volgende keer eens geen matching of twinning als uitdaging krijg ;)

Neem ook zeker een kijkje bij onderstaande blogsters om te zien hoe zij hun uitdagingen aangepakt hebben!


Patroon Michel: Rocco sweater - Zonen09
Patroon Tamara: Triko sweater - I love sweaters
Stof: voorraad

26 opmerkingen:

  1. Heel lrukl stukken om in te ontbijten of zetelhangen. De quote die ik bij de stoffenmadam zag hangen is wel een leuke 'I stepped on a cornflake, now I am a cereal killer'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, die is wel grappig!!

      Ja, daarvoor zijn ze perfect!

      Verwijderen
  2. Twinnen met mijn ventje... zou ik ook niet meteen raad mee weten. Wel leuk wat je ervan gemaakt hebt, al mis ik een foto van jullie tweetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je zeker een punt, het was nogal een hectisch weekend en we moesten echt vlug tussendoor de foto's nemen van elkaar...

      Verwijderen
  3. Ik kan het me voorstellen, met 'twinning' zou ik ook eens bedenkelijk kijken, maar hé, dat heb jij goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super oplossing voor je Twinning! En ik vind ze allebei wel leuk.
    Geniet van het zetelhangoutfit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan Tamara. Twinning zonder dat het echt super hard opvalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke oplossing voor je opdracht!Ik vind ze persoonlijk nog al ruim vallen maar om in de zetel te hangen maakt dat niet uit.Een leuke quote op de sweater gaat zeker en vast het geheel wat breken.Toffe stofjes gekozen trouwens.Chillen in stijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vind ik ook wel, zeker die van mij, en zo'n boord maakt dat het dan nog opbolt, dus niet echt flatterend. Klopt wel wat je zegt, dus ik moet er gewoon werk van maken om er een quote op te zetten!

      Verwijderen
  7. Mooie stofjes en toch 2 chillsweaters erbij :-)! En een leuke quote zou ik zeker nog toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die quote moet er zeker nog van komen, dat gaat de boel nog wat verbeteren denk ik :)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  8. Mijn man zou er ook niet meteen helemaal wild om staan te springen denk ik. Maar ik vind jouw challenge wel echt geslaagd hoor. En je hebt nog wel wat tijd voor een grappige (duo)spreuk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks twinning niet echt je ding is, vind ik het toch geslaagd. Stofkeuze is mooi en lekker ruim voor in de zetel te hangen,
    Sorry voor deze moeilijke uitdaging 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, het mag natuurlijk een echte uitdaging zijn he ;)

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijke sweaters. Super setje in alle opzichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Michel draagt het goed vind ik! Ik wacht nog op een foto met jullie tweetjes, om de twinning compleet te maken ;) Mooie truien wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. och, die sweater van je vind ik geweldig schoon: die hals "waauw"

    BeantwoordenVerwijderen